Yarı Otomatik Ofsayt Teknolojisi nedir, nasıl çalışır, görevi nedir?
İlk yayınlanma tarihi:
Son Güncelleme:
Türkiye Futbol Federasyonu, Yarı Otomatik Ofsayt Teknolojisi'nin nasıl çalıştığı, görevlerinin ne olduğu bir bilgilendirme yaptı... İşte detaylar...
Yarı Otomatik Ofsayt Teknolojisi nedir?
- Stadyumlarda Kurulan EPTS (Electronic Performance & Tracking Systems) Kameraları Aracılığı İle Elde Edilen Verileri Kullanarak;
- Topa İlk Temas Anını Ve Oyuncuların Sahadaki Konumunu Otomatik Olarak Belirleyebilen,
- Var Sistemi İle Entegre Şekilde Çalışan,
- Bir Oyuncunun Ofsayt Pozisyonunda Olup Olmadığını Belirten Ve Eş Zamanlı Olarak Var Odasına Bu Uyarıları Gönderen Sistemdir.
Yarı Otomatik Ofsayt Teknoloji nasıl çalışır?
- Yüksek Çözünürlüklü
- 10 EPTS (Electronic Performance & Tracking Systems) Kamera
- 29 Referans Noktası
- Saniyede 36,300 Data Analizi
- 22 Futbolcu + 3 Hakem Konumu
- Topa İlk Temas Anı
Yarı Otomatik Ofsayt Teknoloji'nde VAR hakeminin görevi nedir?
- Topa İlk Temas Anı,
- Defans Çizgisinin Doğru Oyuncudan
- (Veya Bazı Durumlarda Toptan) Çizildiğini,
- Hücum Çizgisinin Doğru Oyuncudan Çizildiğini,
- Çizgi Çizilen Oyuncuların İskelet Sisteminin Doğru Tanımlandığını
- KONTROL ETMEK VE ONAYLAMAKTIR...
Bir pozisyon gol/penaltı/bariz gol şansının engellenmesi ile sonuçlanırsa
- Atak Başlangıç Fazında (APP) Ofsayt Tespiti veya Yorumu Yapılması Gereken Bir Durum Varsa
- SAOT Sistemine Geçilir ve VAR Hakemi Sistemin Prosedüre Uygun Çalıştığını Kontrol Eder.
- Her Adımı Ayrı Ayrı Onaylar...
- Operatör (RO), Maç Esnasında Sistem Tarafından Oluşturulan Kararı VAR Hakemine Sesli Olarak Söyleyecektir.
- Veya Gerekli İse VAR Hakemi SAOT Sistemine Geçilmesini İsteyecek Ve İlgili Oyuncuları Seçerek Standart Prosedürü Takip Edecektir.
1. Genel bakış & oyuncuların seçimi
2. Topa ilk temas anının onaylanması
3. Defans oyuncusundan çizilen çizginin kontrolü
4. Hücum oyuncusundan çizilen çizginin kontrolü
Çizgilerin onaylanması
- VAR Hakemi, Son Kez Uzak Çekimden Oyuncuları Ve Çizgileri Kontrol Eder,
- SAOT Sisteminin Tespit Ettiği Kararı, Hakem İle İletişime Geçerek Sahadaki Kararı Konfirme Eder Veya TV İşareti
- Yaparak Kararını Değiştirmesini Bildirir.
- Çizgileri Onaylayarak Sanal Gerçeklik (VR) Animasyon Oluşturulması İçin Bu Verilerin SAOT Teknik Ekibine Gönderilmesini Sağlar.
Televizyon başındaki izleyici ekranda sanal gerçeklik (VR) animasyonunu ne zaman görecek?
Bir pozisyon gol/penaltı bariz gol şansının engellenmesi ile sonuçlanırsa
- Öncesinde Çizilen Defans Ve Hücum Oyuncuları Arasındaki Mesafe
- Gözle Görülemeyecek Kadar Yakın Olmasına Rağmen Ofsayt Yok İse...
- Öncesinde Çizilen Defans Ve Hücum Oyuncuları Arasındaki Mesafe
- Gözle Görülemeyecek Kadar Yakın Olmasına Rağmen Ofsayt İse...
- Sahadaki Ofsayt Karar
- VOR (VAR Only Review / Var’dan Gelen Bilgi) İle
- veya OFR (On Field Review / Sahada İnceleme) İle Değişir İse
- Televizyon Yayınına SANAL GERÇEKLİK (VR) Animasyonu Gelecektir...
Yarı Otomatik Ofsayt Teknolojisi kullanılamadığı durumlarda ne yapılır?
- YAYINCI KURULUŞ (BROADCAST) KAMERALARINDAN «CROSS-HAIR» İLE ÇİZİM YAPILIR.
- TELEVİZYONA OFSAYT ÇİZGİLERİ VE «OFSAYT / OFSAYT YOK» GRAFİĞİ İLE BİRLİKTE GÖNDERİLİR.
YARI OTOMATİK OFSAYT TEKNOLOJİSİNDE YAŞANABİLECEK BİR DURUM DAHA VAR!
Yakın oyuncuların iskelet sistemlerinin çakışması
- Çok Çok Yakın Olan Birkaç Oyuncunun İskelet Sistemi Taranırken SAOT Sistemi Tarafından TEK BİR OYUNCU Gibi Algılaması Olacaktır...
- Bu Durumda; SAOT Sistemi YANLIŞ Sonuç Vereceği İçin «CROSS-HAIR» Yöntemi İle Çizgi Çizilir.
- Bu «CROSS-HAIR» Yöntemi İle De Çizilemiyorsa, Sahada Hakem Ekibi Tarafından Verilen Karar Konfirme Edilir.