Fikret Orman'dan Şenol Güneş, Guti ve kamp açıklaması!

28.03.2019 - 13:47 | Son Güncellenme: 28.03.2019 - 16:47

Beşiktaş Başkanı Fikret Orman,  gazetecilerle yaptığı sohbette önemli açıklamalarda bulundu. Orman, Şenol Güneş'in durumu, Guti'nin daha fazla sorumluluk alması, kamp yeri, Cenk Tosun - Burak Yılmaz uyumu hakkında görüş bildirdi.

Orman'ın açıklamalarından öne Ajansspor'un derledikleri şöyle:

Biz şimdi gidiyoruz kampa. Dünya paralar harcıyoruz. 7 senedir başkanım 7 senedir gidiyoruz. Gittiğimiz kamplarda 2 önemli şey var. Kondisyon ve maç organizasyonu. İlk etapta kondisyon yüklemeyi ortadan kaldırmak istiyoruz. Maç yapmak için gidebiliriz. Epeydir uğraşıyorduk fakat finansmandan dolayı yapamıyorduk. Ama şimdi iyi bir yatırımcımız var onlar da taşın altına elini koydu.

Guti'nin yetkileri artırılabilir

Şenol Hoca bizim futbol takımımızın teknik direktörü. Bu sözleşmenin bittiği sürece kadar devam edecek. Fakat önümüzdeki sene bizim yeni bir hocamız olacak. Guti bizde futbol oynamış, çok kaliteli bir arkadaşımız. Burada bulunma sebebi Şenol Hocadan bir şeyler öğrenmek dışında istikbali, hedefleri var. Antrenmanlarda veya maç esnasında biraz daha yetkilendirilebilir diye düşünüyorum. Onun sınırları benim çizeceğim sınırlar değil, haddim de değil.

Milli takıma bu 2 maçla beraber bir özgüven geldiğini düşünüyorum. İki farklı skor alınması hem taraftarlara hem oyunculara özgüven getirdiğini düşünüyorum. Fransa maçı zor bir maç olur ama kendine özgüveni olan bir Milli Takım olursa Fransa açısından zor bir rakip oluruz. Futbol kağıtta kazanılan bir oyun olsa yemin ederim ben her maçı kazanırım ama sahada oynanıyor, futbolcular oynuyor. Milli Takımın çok başarılı olduğu sürece bakarsanız da hep Milli Takıma bir takımdan çok sayıda oyuncu gelir. Şimdi Avrupa'dan gelen oyuncularımız kemiği oluşturuyor. Cenk iyi bir çocuktur, iyi bir Beşiktaşlıdır. Burak da öyle. Keşke öyle zamanında Beşiktaş'la beraber oynasalardı. İnşallah beraber oynarlar.

Şenol Hoca ile birlikte oynadığımız bir oyun düzeni var. Atak oynayan, izleyicilerin keyif aldığı. Yeni bir hoca ile beraber bu değişebilir. Ama hoca olayımız Beşiktaş'ın kongresinden sonra netleşecektir. Biz bugün bir hoca atayabiliyorsak Şenol Hocanın sözleşmesini neden uzatmadık? Çünkü başka başkan adaylarının hoca adayı olabilir. Seçim sürecine daha girmedik Beşiktaş'ta. Farkındaysanız da öyle karışık bir seçim süreci yaşamıyoruz, sakin bir süreç yaşıyoruz. Şu anlık seçim konuşacak bir durum yok.

Beşiktaş Kulübü Başkanı Fikret Orman, Japon futbolcuları Shinji Kagawa'nın siyah-beyazlı formasının Uzak Doğu'da satışa çıkacak olmasını değerlendirdi.

Karaköy'de bir kafenin açılışına katılan Fikret Orman, burada basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Japon oyuncuları Shinji Kagawa'nın ismiyle siyah-beyazlı formaların Uzak Doğu'da satılacak olmasına değinen Orman, Asya pazarını önemsediklerine dikkati çekerek, "Forma fiyatımız belli. Oraya gönderiyorsunuz ve nakliyesi ortada. 10 bin tane satsanız, takımın bir uçağı ödeniyor. Önemli olan Beşiktaş'ın oradaki popülaritesi, insanların Beşiktaş formasıyla sokakta gezmesi ve Beşiktaş'ın popüler bir kulüp olması. Bizim için en önemli tarafı bu. Eğer bunları sağlarsak, 10 binin bize kazancı küçük olarak görünürken, 100 bin-300 bin konuşulduğunda elle tutulur hale gelebilir. Beşiktaş dünyada herkesin bildiği bir kulüp. Malezya'da taksiye bindim, 'Türkiye' dedim, adam hemen 'Beşiktaş' dedi. Acayip hoşuma gitti." ifadelerini kullandı.

Bolu'da açmayı planladıkları kamp tesisinin kulübü yüksek bir maliyetten kurtaracağını aktaran Orman, şunları kaydetti:

"Takımın yurt dışı kampına gitmesi, kalması çok para. Her şeyden önce bu ülkenin dövizi önemli. Bu dövizleri buraya getirmek için emek döküyoruz. Dövizin hareketli olduğu dönemlerde büyük fedakarlıklarla geliyor. Biz kampa gidip dünya kadar para harcıyoruz. Ülkemizde sanayiciler 1 dolar kazandırmak için çok çaba harcıyorlar. Gittiğimiz kamplarda iki önemli taraf var. Birisi hazırlık için takıma kondisyon yüklenmesi ve ikincisi maç organizasyonu. İlk etapta bunların ayrı bir popülaritesi oluyor. Epey uğraştığımız bir projeydi ama finansmandan dolayı yapamadık. Şimdi iyi bir yatırımcımız var. Onlar da taşın altına elini koydu. Güzel tesisler yapıyoruz. İnşallah yaz kampının ilk dönemini orada yapmak istiyoruz. Yavaş yavaş bence Antalya gibi bir yeri, Bolu'da, Düzce'de oluşturma imkanı var. Biz bu ülkenin takımıyız. Ülkemize de faydamızın olacağını düşünüyoruz."