Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor'dan Deprem Kampanyası

Akın Ungan
06.02.2023 - 12:38 | Son Güncellenme: 07.02.2023 - 01:32

Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor Kahramanmaraş merkezli 7.7 şiddetindeki depremden etkilenen vatandaşlara yardım kampanyası başlattı.

Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor'dan Deprem Kampanyası

AJANSSPOR HABER

Sabah 4.17'de Kahramanmaraş merkezli meydana gelen ve toplam 10 ili sarsan ve hatta Suriye'de can kayıplarına sebep olan deprem için spor camiası da harekete geçti. Önce 7.4 olarak açıklanan sonra 7.7 olarak revize edilen deprem büyüklüğü şu ana kadar açıklananan bilgilere göre 912 kişi hayatını kaybetti, 5 binin üzerinde de insan yaralandı. Arama kurtarma çalışmaları devam ederken, Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonpor yardım kampanyası çağrısı yaptı.

Depremzedeler için yardım

Dört büyük kulüp, sosyal medya hesapları ve resmi internet sitelerinde yayınladıkları açıklamalarda, Kahramanmaraş ve çevre illerde hissedilen depremin ardından depremzedeler için yardım kampanyası başlattıklarını duyurdu. Bölgeye gönderilecek ihtiyaç listesi yapıldı.

Beşiktaş'ın açıklaması

Beşiktaş, "Kulübümüz, merkez üssü Kahramanmaraş'ın Pazarcık ilçesi olan ve çevre illerde de hissedilen depremden etkilenen vatandaşlarımızın yaralarını sarmak üzere yardım kampanyası düzenleyecektir. Düzenlenecek yardım kampanyasıyla ilgili detaylar önümüzdeki süreçte kamuoyuyla paylaşılacaktır. Kahramanmaraş’ta meydana gelen deprem sonucunda hayatını kaybeden vatandaşlarımıza bir kez daha Allah’tan rahmet, yaralanan vatandaşlarımıza acil şifalar dileriz" dedi.

İlgini Çekebilir
Volkan Demirel'den yürek dağlayan çağrı
Habere Git

Galatasaray'ın açıklaması

Galatasaray ise "Galatasaray Spor Kulübü olarak merkezi Kahramanmaraş olan ve tüm ülkemizi etkileyen depremle ilgili gelişmeleri üzülerek takip etmekteyiz. AFAD iş birliğinde resmi derneklerimiz, spor okullarımız ve taraftar grubumuz vasıtasıyla Ali Sami Yen Spor Kompleksi Nef Stadyumu ve Taçspor Tesisleri'nde toplanacak yardımlar ihtiyaç olan bölgelere ulaştırılacaktır. Tüm sporseverlerin desteğini bekliyoruz" diyerek ihtiyaç listesini yayınladı.

Galatasaray'ın yayınladığı ihtiyaç listesi

1. Çadır İçi Soba
2. Uyku Tulumu
3. Standart ve Termal Battaniye
4. Cep Isıtıcısı
5. Yedek Şarj Üniteleri ve Powerbank
6. Termal İçlik (Bebek/Çocuk/Yetişkin)
7. Kışlık Eldiven/ Bere/ Atkı (Bebek/Çocuk/Yetişkin)
8. Polar Battaniye, Polar Ara Katman
9. Kalın Kazak
10. Kışlık Bot (Yetişkin/Çocuk)
11. Kışlık Çorap
12. Bebek Maması
13. Hijyen Malzemeleri (Bebek Bezi/ Hijyenik Ped)
14. El Feneri ve kalem pil

İlgini Çekebilir
İskenderunspor'dan acil yardım çağrısı!
Habere Git

Fenerbahçe'den eylem planı

Fenerbahçe de deprem bölgelerine yardım için bir eylem planı hazırlanacağını duyurdu. Sarı lacivertli kulüpten yapılan açıklamada, "Tüm Türkiye'yi hüzne boğan deprem felaketi sonrasında kulübümüz adımlar atmak için hazırlanıyor. Türkiye'nin en büyük 'Sivil Toplum Kuruluşu' olarak bugüne kadar ülkesinin, vatandaşının yanında olan Fenerbahçe Spor Kulübü olarak bugün yaşanan milli felaket karşısında en faydalı adımı atmak için çalışmalara ivedilikle başladık. Yapılacak görüşmeler neticesinde belirleyeceğimiz eylem planıyla afet bölgelerindeki vatandaşlarımızın yanında olacağımızı belirtiyoruz" denildi.

Trabzonspor'dan da çağrı geldi

Trabzonspor Kulübü de deprem bölgesi için yardım çağrısı yaptı. Kulübün sosyal medyasından yapılan paylaşımda, "Deprem bölgesindeki vatandaşlarımızın yaralarını sarmak için yardımlarınızı bekliyoruz. İhtiyaç listesindeki yardım malzemelerini Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezine teslim edebilirsiniz" denildi.

Trabzonspor: "TIR’larımızla bölgeye gidiyoruz!"

Trabzonspor, "Cumhuriyet tarihimizin en büyük deprem felaketinden zarar gören vatandaşlarımıza destek olmak için yardım TIR’larımızla bölgeye gidiyoruz!" notu ile bir paylaşımda bulundu. Kulübün internet sitesinden yayınlanan açıklamada, "Kulübümüz; ülkemizi büyük hüzne boğan deprem felaketinden etkilenen vatandaşlarımızın yaralarını sarmak üzere çalışmalara başlamıştır. Bununla ilgili olarak ivedilikle AFAD'ın yardım kampanyasına destek olmak üzere TS Club depolarımızda bulunan tüm çocuk, kadın ve erkek mont, bere, eldiven, sweatshirt, yağmurluk, atkı ve battaniye gibi ürünler depremzedelere ulaştırılacaktır. TS Club TIR’ımız yarın Trabzon Valiliği’nin koordinasyonu eşliğinde depremzedelere yardım ulaştırmak için hareket edecektir. Ülkemizi yasa boğan depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza bir kez daha Allah'tan rahmet; vatandaşlarımızın ailelerine, yakınlarına ve milletimize başsağlığı, yaralılarımıza acil şifalar dileriz" denildi.

Altay Bayındır: "Tüm camiamızı yardım etmeye davet ediyoruz"

Fenerbahçeli file bekçisi Altay Bayındır, "Tüm camiamızı yardım etmeye davet ediyoruz. Yapacağımız yardımlar çok önemli çünkü depremin yanı sıra soğuk hava da var. Dışarıda kalan halkımız soğuk havayla da mücadele ediyor" ifadelerini kullandı.

Mert Hakan'dan 200 bin TL yardım

Fenerbahçeli futbolcu Mert Hakan Yandaş, depremzedeler için 200 bin TL yardımda bulundu.

Burak Yılmaz'dan depremzedelere 300 bin TL'lik bağış

Burak Yılmaz, depremde zarar gören vatandaşlarımız için başlatılan kampanyada 300 bin TL'lik bağışta bulundu.